Monday, August 30, 2010

darjat yang tinggi ? perlu ke ?

hai , assalamualaikum semua blogger :)
hari ni saya Yasmin , takkan merapu dan akan terus serius dalam hal ni
sebab saya tak suka orang yang berbanding banding dengan darjat

nak aku translate ka apa tuh darjat ?
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Ya laaa , aku translate !

menurut dewan bahasa dan pustaka , darjat ialah
sebagaimana yang biasanya ditentukan atau dipengaruhi oleh asal keturunan, kekayaan dll.tingkatan kedudukan (dlm pengertian yg luas)

aku akan tekankan di sini dari segi kekayaan dan kedudukan
aku nak nak bagi ceramah , aku pun tak perfect
so just nak bgtahu my opinion sahaja

normal lah kalau opinion itu ada yang taksuka kan ?
okay mari aku kasi satu situasi laa

ada seorang budak perempuan ni
dia kaya semua orang tahu
ibu bapa nya orang orang berada
aku tak hairan lah
so ada satu hari ni , dia show off something
kepada kawan kawannya
i don't really know la apa yang dia nak show off tu boleh buat dia jadi artis red carpet ka
aku pun taktau
pastu kutuk kutuk orang kat budak yang berpakaian tak berjenama
atau lebih senang
kutuk orang yang lowclass dari dia

mak oiiii ..taksukanya aku .
manusia semua sama
dijadikan daripada tanah
ada akal , ada mulut
bila hidup , semua akan mati
kita hidup untuk mati ok ?
*pesanan ini dipetik daripada pengetua sekolah aku. Tadi time perhimpunan rasmi. ahh ngantuk gila time tuh.

----

lepas tu satu lagi..
aku sering kali nampak ayat nih
time aku blogwalking
ayat dia tulis header lagi .
macam nih :

'' If you don't like or hate me , just go to hell ''
'' This is my blog , my blog my way ''

pastu mencarut sana sini

amboiiiiiii , sedap bahasa ?
ingatlah kawan kawan
budi bahasa budaya kita

ahh , tensyen tensyen -.-

1 pengkritik:

Unknown said...

Moga2 orang seperti itu dapat hidayah dari Allah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...