Friday, August 27, 2010

19thAugust2010 - Last exam PMR trial , KHB

fact : aku tak baca buku KHB
fact : aku hanya target B dalam KHB
fact : sebab aku jarang dapat A
fact : ok fakta atas tu bukan fakta , tapi sebab
fact : yang atas tu pun sama
fact : stop stop . dah dah mula cerita

aku macam biasa , buat2 muka innocent dengan muka takbaca buku
atau '' UN-FACEBOOK'' jap '' DIS-FACEBOOK '' boleh dak ?
macam tak betul je.
so , masuk dewan periksa nak ambik kertas Kemahiran Hidup
aku ambil kursus Ekonomi Rumah Tangga
walaupun bagi aku memang boring gila
sebab aku pernah mintak kaki kat Cikgu Noreida, guru KHB
semata mata nak ambil kursus perdagangan
okay tipu . baik aku sambung cerita

masuk masuk masuk
tempat duduk aku memang jauh gila memandangkan nama
aku setat Dari huruf 'Y'
so , aku duduk agak-tepi Khairul Amar
sapa ? ada laaaa

'' Kamu dikehendaki menjawab semua soalan , ''

gua tahu

'' Kamu dilarang sama sekali meniru semasa peperiksaan di jalankan ''

gua tahu

'' Kamu dibenarkan keluar ke tandas secara beramai ramai ''

kalau ada ramai budak yang dah taktahan 34 kali
nak terberak macam mana gua pun taktau.

'' You may start answering your question now .. '' *translate BM sendiri

soalan 1 : boleh jawab jugak
soalan 2 , 3 ,4 , 5 : mungkin aku hanya mengagak sja
soalan 6 : skip taktau.
soalan 7 , 8 , 9 , 10 : aku hentam
soalan 12 - 40 : mampos mampos
soalan 41-50 : gua tak heran
soalan 51-60 : okay. yang ni gua tahu sebab soalan memang-agak-senang macam nak buat ADD Math kat UNI . CIIIIIcak kobeng tul


15 minit sebelum masa nak habis :

*tengok jam , megeluh bila nak habis
*tengok kanan , hmm nampak nya Khairul Amar tak habis lagi
*tengok atas , kerut muka
*tengok kiri , alamak cikgu Lee Hock Phin pandang aku dari tadi ka ?

10 minit sebelm masa nak habis :

*usha orang depan yang pandai pandai
hmm muka macam boleh jawab ja . senang kut ?
ahh , cepat la habis !

5 minit sebelum masa nak habis :

*kaki pusing sana sini
*urut urut dahi seolah olah berfikir macam Albert Einstein nak jawab soalan ni

'' 1 + 1 = ''
begitu juga
'' 1 x 1 = ''

1 minit sebelum masa nak habis :

'' ikan kekek mat iloiii iloiii, ikan gelama mat ilaii ilaii ''

seriously gua taktahu kenapa kalau nak hbis exam je aku nyanyi lagu nih
nak kata gua nak balik rumah nak makan ikan kekek,
gua puasa .

'' sila letak pensel anda .. kertas Jawapan akan dikutip , ''

bagus !

*check check kertas jawapan
&$%^) betul !
nombor 11 aku tertinggal !

moral : lain kali jangan rasa miang nak habis kan masa fikir benda mengarut lagi lagi time exam. Kepada PMR n SPM candidates , gua harap lu orang boleh jawab dengan jayanya . Kasi dapat capai target.. jangan jadi macam gua.

p/s : gua tahu , hari ni gua agak rocker sikit. Pakai perkataan gua lu gua lu lu gua lu gua.
Apa ? kadang kadang gua pun nak rasa cara orang Cina bebel kat aku tentang perangai aku. Best jugak. Try la . *muka mengharapkan penampar sambil mata bersinar sinar




0 pengkritik:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...