Monday, January 16, 2012

Kes perempuan kejar lelaki. Tak malu ke ?

Okay title ni mungkin dapat menaikkan angin seseorang serta memang universal dan selalu sangat kita baca kat Twitter mahupun yang femes sekarang ni Facebook.
Readers are advise. Thank you.

Definisi kejar lelaki ni lebih senang faham perempuan desperate.
Oh ya detail sikit eh PEREMPUAN DESPERATE LELAKI okay ?
Bukan PEREMPUAN DESPERATE PEREMPUAN pelis. Zaman la ni semua org dah fkir secara keseluruhan dah. Nampak sgt dunia tk lama.

Ok siapa tengok cerita 1,2,3 Cinta?
Kat situ ada diorang punya tagline iaitu nisbah lelaki dan perempuan d masa akan datang ialah
37 : 1
dan dalam cerita tu jugak sama dengan benda apa yang nak aku bincangkan.
Soalan yang berani mati

'' HOI PEREMPUAN TAK MALU KE KEJAR LELAKI ? MACAM SANGAP LELAKI DAH ! ''
ok statement ni agak selalu aku nampak kat kawan-2 lelaki kt fb yang acah hot.
ingin aku tegaskan kat sini, tak baik la dok kata macam tu. Macam seolah olah kau kata kat mak kau pon ada ok ? OK maaf tiada kaitan.
Persoalannya " Tak malu ke? "

Bagi aku laa kan
perempuan kejar lelaki ni perkara yg normal. (pada zaman sekarang)
Korang pun dah tak heran dah zaman sekarang kalau dah lelaki kahwin 4 kan ?
ye la perempuan pun dah ramai kat dunia ni.
Aaa mesti korang teringat kat Salih Yaakob kan bila aku mgata bab ni ?
eii jangan tipu anyonyonyo.
ok back to topic.
Ramai juga mbuat anggapan bhwa perempuan kejar lelaki perkara yang memalukan. Ok aku sokong jugak statement ni sbb ada kalanya perempuan yg jnis kejar lelaki ni sellu mgongkong BF mereka.sngat-2 yang terlampau (amboih).
Sampai si BF pun dah naik rimas dan mintak break apa semua pastu berlaku la maki caci pelbagai di FB dan berlaku perpecahan and so on. see, banyak sangat perkara yg tak elok jadi.

kesimpulannya ada baik ada buruk.


sekali lagi kepada lelaki yang suka buat statement betina sang** kejar jantan ni, tkpayah la nak hot sangat. Saya tahu awak handsome, saya tahu awak berharta. Tapi awak, lelaki ini ditugaskan utk memimpin. Bukan menghancur remukkan hati perempuan.
Lagipun sehensem mana pun awak, last sekali di makan dek bakteria dalam kubur jugak.
Sekaya mana pun awak, harta tu tak masuk pun dalam kubur awak.
YAA SAYANG SAYANG SEMUA, saya tahu kita lain-2 kubur.. tapi takkan hampa tktahu kita ni kena saling menasihati dlm kalangan sesama Islam kan ?
Ah ustazah pulak aku ?
Biarlah.. benda ni betul. bukan tipu.
Kalau hampa ada rasa nak tegur kesilapan saya di sini harap inbox la kt fb ke apa ke k ?
bak pepatah cikgu Add math aku

" SELAGI KAMU BERNYAWA, KAMU KENA BELAJAR BELAJAR DAN BELAJAR ! "

ya cikgu saya garang. siap tanda seru pelbagai.



Oh ya, maaf, bukan situasi ini yang aku maksudkan. Geli tak?

4 pengkritik:

LiNda said...

Kalo lelaki yang baik bolehla dikejar..tapi still kene jage batasan kite sebagai prempuan kan..prempuan kan pemalu...:)

YasminJHunwick said...

Indeed indeed!! :D

Akim Iqbal said...

kejarlah saya, saya rela.. har har har

Unknown said...

Sedih baca ni. Alfatihah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...