Friday, April 9, 2010

Tips tips nak dapat PMR 8A+

hampir setiap tahun
aku akan ke mana2 seminar motivasi
tudiaaa , masa keluar seminar tuu
semangat berkobar nak berubah 110%

'' Yes , aku nak belajar rajin rajin 8 A ! ''
dan taklama kemudian graph percentage akan turun jadi 89%
dan turun lagi
dan lagi..
..
lagi..
...
lagii ..
...
sehingga -76%
[ wah , ada negative lagi ? square root ada tak ? ]

ok , kembali ke tajuk yang sebenarnya
aku pergi seminar yang ni kan ,
penceramah itu ckap ;

'' Dekatkan diri kepada Allah , amalkan berzikir selalu..Kismis kalau boleh ambil 7 bijik sehari .Baca yassin pada malam sebelum peperiksaan dengan air yassin . Selawat 3 kali kat air tu dan minum , InsyAllah kamu berjaya ''

Yasmin : aaa. Kalau saya bancuh dengan aiyaq sirap ok tak ? Lagi sedap.
PANGGG!!


yang lagi satu penceramah cakap ;

'' Ini ada satu petua , kamu ambil serbuk ni . Letak kat makanan yang kamu nak makan sebelum esok sebelum periksa . Dalam serbuk tu dah di jampi bla bla dan jugak ada bla bla bla .dan baik untuk tenaga batin. [ batin? ] . Mesti OK punyaa ! ''

Yasmin : Minyak lintah ada tak dalam serbuk tu ? kalau saya sakit perut macamana ? Adakah tu petanda nak success?

dan terakhir yang aku ingat penceramah cakap ;

'' Kita kena jadi luar biasaaa ! Kamu kena ada jadual sendiri , cara belajar sendiri yang UNIK ! lain dari yang lain ! saya tak percaya semua petua petua . Ingat LUAR BIASA ! dan kamu mesti akan dapat result yang LUAR BIASA ! ''

Yasmin : saya nak jadi Avatar dalam movie tu boleh tak ? luar biasa jugak kot yang tu .

0 pengkritik:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...