Friday, April 2, 2010

Nostalgia Dahulu dan Sekarang

Kadang kadang
bila aku mengelamun sorang2
teringin nak refresh juice pasal masa darjah 1 , 2 atau 3
baaaanyak sangat pengalaman yang best dan eksyen
bagi ku , masa ku darjah 1 dan 2 macam hari kanak2 betul
ehh sekarang pun apa kurangnya?


Jom kita buat bandingan

Dahulu

Yasmin : Mama mama ! Nanti yasmin nak sekolah kat mana ma??
Mama : Dekat SK Seri Negeri sayang .
Yasmin : Bila nak pi sekolah sana mama ?
Mama : Lambat lagi sayang . Nanti papa daftar kan ya.
Yasmin : YEYEYEYE!! Mesti best kan mama??
Mama : [ senyum ]

Sekarang

Mama : Yasmin , esok hang sekolah ka??
Yasmin : Taktau. [ sambil main pc ]
Mama : Haih , nak sekolah pon taktau ka? Pi la tanya kawan tu
Yasmin : Ala , senang2 takpayah pergi sekolah la. Malas pulak
Mama : PANG !!!! [ marah ]
ok . aku diam.

Dahulu

Ambil pencil colour, kertas kerja papa , sharpener , dan pen.
*tulis lukis tulis lukis tulis lukis

'' SELAMAT HARI PAPA ! YASMIN SAAAAYANG SANGAT KAT PAPA ''
papa pun hanya senyum gembira dan bercadang nak letak coretan tersebut di office nya

Sekarang

Ambil wire pasang kat pc dan modem .KLIK*
Dan terus lancarkan internet.
Papa pula
'' YASMIN ! STOP PLAYING THAT BLOODY COMPUTER !! GO TAKE YOUR WUDHUK AND PRAY NOW!!! ''
* oh yaa , perkataan bloody tu kalau papa tengah marah mesti kena ada.

Dahulu

Mama dan Papa memang sibuk berkerja.
Jadi , aku dan adik adikku tinggal dengan rumah orang mengasuh.
Bila Papa dan Mama ambil kami..

Yasmin : ye ye !! Mama papa balik ! Muiz ~ Zharif!!
MuiZharif : ye yey yeyye!! sambil berpeluk peluk gembira

Sekarang

Muiz : Along . mama dan papa dah balik.
Yasmin : oo . dia ada beli kat aku phone xpress music tu dak ?
Muiz : PANGGGG !!!! HOTAK HANG!
sekali lagi aku diam.

Dahulu

Yasmin : Muiz !! Mana pensil akuu ???? Hang tadi ambik kan ?!
Muiz : Mana ada !! Hang ambik dah tadi !
Yasmin : dakk ! Hang tadi pinjam kat aku lagi kan ? Mana ???!!!
Muiz : Tak daaaa kat akuuuu laaaaaaa
Yasmin : Babi la !
Muiz : Haaa, hang cakap babi.. bagitau mama laaa
Yasmin : OK ok ok . dok dok. sorry sorry.

Sekarang

Yasmin : Muiz ! aku nak guna pc ni !
Muiz : Laa. pi la pc satu lagi tu
Yasmin : tuu zharif nak guna !
Muiz : mintak laa kat dia
Yasmin : aku nak guna pc ni gak !
Muiz : 3 jam lagi
Yasmin : dasar tak**k b***h ! bab* ! cela** ! BAGI LAA
Muiz : Pu** ahhh ! Aku dapat dulu ! pi nag*** la wehh ! &*%%*()!
YasminMuiz : ^#($)@@%%#*))#^%$)*@^!)
dan bergaduh dan mencarut dan pukul sana pukul sini

perbezaan dahulu dan sekarang amat lah ketara bagi ku,
100% beza.
Aku berharap aku nak berubah . Tapi taktau bila.
sigh*

awat hari ni entri aku lagi sekali frust ?
err, sebab demam kot.
Hmm. cekidaut later.
bedebai~

1 pengkritik:

Anonymous said...

T.T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...