Friday, April 16, 2010

Benda yang saya fobia/takut/anti

benda ini memang saya amatlah taksuka dan anti dan fobia !
masa dari kecil lagi sudah terjadi.
Ini dia antara benda yang fobia dan al-kisahnya

1. Ulat gonggok

Kenapa benci Ulat gonggok ? Kot la Ulat bulu.
Mungkin sebab aku tak berapa suka warna koko gelap dan ukat gonggok kan ada line hitam kat badan dia. Dan banyak kaki lak tuh ! ahhhh , GELI !

Apa terjadi kalau kamu jumpa ulat gonggok ?
Aku sepak Ulat tu. Atau kalau tak berani jugak , lari lintang pukang.

Ulat bulu tak takut ?
Erm , taksangat kot .. tapi ada satu hari tu aku ternampak ulat bulu panjang 10 cm !
pergh , rasa nak pegang je . HAHA ,

2. Kilat

Takut kilat ?
Ya , sangat lah takut kilat ! walaupun duduk di dalam rumah.

Apa terjadi kalau kamu nampak kilat ?
Masa dulu aku tutup telinga pastu masuk bawah meja makan .
Sekarang just bukak lampu 1527930273 Volt supaya takmau nampak kilat.

Guruh taktakut ?
erm , takut jugak kot. Ada la satu pantang larang ,jangan katup telinga kalau guruh berdentum. Nanti , telinga jadi kecik. Tapi awat bila aku buat , telinga aku makin besar ?

3. Grail Shop Shutter .

Awat taksuka Grail Shop Shutter pulak ? HAHAHAHAHA !
you all tau tak shop shutter yang benda nak tutup kedai tu ?
Oh , aku sangat lah tak suka !

Apa yang terjadi sekiranya Grail Shop shutter berlaku depan mata ?
Cepat2 aku akan masuk dalam kereta . Dan aku sendiri taktau kenapa aku fobia !
Mungkin sebab masa aku kecil dahulu ,
time tu kat kedai Teow Soon Huat dan masa dah dalam pukul 10.30 pm.
Kedai tu mesti la nak tutup en ,
Mama masih tertinggal di dalam . While guard tu nak tutup kedai ,
aku menangis , teriak , melalak sampai tak ingat orang di sekeliling !
hush.

Pintu kedai taktakut ?
Bangang , awat tiba2 nak takut kat pintu kedai pulak?

4. Lintah bulan

Kenapa benci lintah ?
Sebab dia liat dan agak elastic . Pastu dia hisap darah , EEE

Apa yang terjadi sekiranya tiba2 ada lintah nak hisap darah kamu ?
Aku akan cepat2 suruh sesiapa buang ,
kalau takda orang aku akan ambil batu or whatever dan buang , YUCK !

Minyak lintah taktakut ?
Ni satu lagi soalan bangang . pftttt$%*(@)@&

0 pengkritik:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...