Friday, June 22, 2012

Mathematics , kau buat aku menangis !

notanganasiayam : kepada budak budak yang memang terer dalam math , pelis jangan nak tunjuk kamu pandai math kat aku. Sebab mmg aku bangang dalam nih.

Fakta 1 : aku target math antara C atau B sahaja
Fakta 2 : aku menangis depan kertas Math Trial baru2 ni
Fakta 3 : aku tinggal banyak soalan paper 1 dan tak hentam
Fakta 4 : sebab kesuntukan masa
Fakta 5 : ok ok , no 4 tu bukan fakta namanya

..
..
..
ok. baru mula cerita
..

aku sememangnya lembab dalam math
sememangnya jugak , perangai aku beza dari dulu
sebab dulu aku suka sangat math
tapi sekarang tak lagi
suffering all the time depan kertas soalan
lagi lagi time trial PMR

kepada budak budak 16 tahun keatas
faham la sikit budak yang berotak baby ni lembab dalam math

Fakta : aku pernah cakap ni masa aku belajar Math
'' AKU BENCI SAPA DOK CIPTA MATH NIH ! TAKPAYAH WUJUD DIORANG PONN TAKPAAA ''
aku tau..
kalau sapa sapa dengar mesti ada timbul kemarahan
sebab pandangan kita berlainan kan ?
Ye la , tanpa math mana ada dunia teknologi ni

kita dok kita sekarang main and
yang korang dok baca sekarang
kan ? tanpa Math siapa kita ?
lagi pun ilmuwan math orang Islam
kita tak boleh blame kan
itu la aku tak banyak sangat guna otak belah Kiri

haihh , nak je aku sedot otak cikgu Ron , ckg math aku tuh
pinjam otak time PMR bole dak?
kebuluq nih -,-
cikgu Ron nampak nih habih aku
ps : dia ada facebook
HAHH , jangan nak pandai pandai nak search dia kat fesbuk
tampaq kang

----

mari kita tengok target dan pencapaian aku sekarang

BM

Target - A
pencapaian - A

Ulasan sendirian berhad :
ohh , cikgu hashim kalau dia rait jawapan semua A

BI
Target - A
pencapaian - A

Ulasan sendirian berhad :
Well , it's common okay. *eeee , PUIHH PUIHHH , dapat markah atas urat kuntut ja

GEOTarget - A
pencapaian - B

Ulasan sendirian Berhad :
Sebelum ni aku memang selalu dapat A
tapi kali nih aku tak terkejut sangat kalau aku dapat B
sebab memang tak baca buku langsung
tusyen pon boleh lupa.
Kain pelekat betul

KHB -ERT
Target - B
pencapaian - A

Ulasan sendirian Berhad :
agak terkejut gak ,
kita target B tengok tengok dapat A
alahh ,


(DRAFTED MASA TRIAL PMR 2010, ARWAH TAK SUKA MATEMATIK, TAPI USAHA LAST MINUTE, DAPAT AKHIRNYA BERJAYA DAPAT A. BELIAU EXCITED MASA TU - IBU ARWAH)





1 pengkritik:

Ikmal Kingz said...

arwah memang seorang yang bijak. :')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...